Wydziały
WYDZIAŁ CHEMII I OCHRONY ŚRODOWISKA
BIELSKIEJ SZKOŁY PRZEMYSŁOWEJ
Wydział Chemii i Ochrony Środowiska BSP po
wprowadzeniu w życie reformy szkolnictwa ponadgimnazjalnego jest w
stanie zapewnić rzetelną edukację na wysokim poziomie w ramach
technikoum o specjalności technik anality i ochrona środowiska,
w ramach liceum profilowanego o profilach: chemiczne badania
środowiska, i kształtowanie środowiska oraz w szkole policealnej
o tych samuch profilach.
BAZA DYDAKTYCZNA
WYDZIAŁU.
ZAPLECZE NAUKOWO-DYDAKTYCZNE.
Wydział Chemii i Ochrony Środowiska Bielskiej
Szkoły Przemysłowej posiada zaplecze naukowo-dydaktyczne
zapewniające sprostanie wymogom nowoczesnej edukacji w dziedzinie
chemii, biologii i ochrony środowiska. Posiadamy sale wykładowe,
klasopracownie oraz pracownie i laboratoria, w których młodzież może
zdobywać ogólną wiedzę z powyższych dziedzin, wykonywać samodzielnie
ćwiczenia, rozwijać własne zainteresowania, jak i kształcić się w
wybranych przez siebie profilach kształcenia.
Na wyposażenie Wydziału składają się:
1.Dwie sale wykładowe wyposażone w odpowiednie podstawowe
środki dydaktyczne (np. rzutniki pisma, magnetowid, plansze, itp.),
w tym jedną przystosowaną do prowadzenia demonstracji i pokazów
dopełniających treści prowadzonych lekcji (dygestorium oraz stół do
demonstracji z instalacją gazową, elektryczną, wodociągową, i
kanalizacyjną); które w połączeniu z bogatym wyposażeniem Wydziału w
odpowiedni sprzęt stanowią doskonałe narzędzie pracy nauczyciela.
2. Klasopracownia ekologii i ochrony środowiska. (również
wyposażona w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne).
3. Klasopracownia hydrauliki, wodociągów i
kanalizacji.
4. Pięć pracowni
laboratoryjnych , w których można prowadzić lekcje z
podziałem na grupy, zajęcia pozalekcyjne oraz ćwiczenia
laboratoryjne w klasach liceum profilowanego. Są to pracownie:

- Analizy instrumentalnej.
- Ochrony środowiska.
- Analizy jakościowej i techniki
laboratoryjnej.
- Analizy ilościowej i technicznej.
- Preparatyki chemicznej.
Na wyposażenie pracowni
składają się między innymi: mikroskopy, spektrofotometry, fotometr
płomieniowy, konduktometry, tlenomierz, jonometry, pehametry i
potencjometry, elektrolizery, polarymetry, refraktometry, przyrządy
do pomiaru hałasu i drgań, piece sylitowe i muflowe, wagi
laboratoryjne analityczne i techniczne, suszarki laboratoryjne i
cieplarki, destylatory i inny sprzęt pomocniczy , jak np. komputery
z drukarkami, termostaty, mieszadła magnetyczne, lampy UV,
elektryczne czasze grzejne, różne elektrody i czujniki,
specjalistyczne ,i podstawowe szkło laboratoryjne, podstawowy sprzęt
laboratoryjny, itp. Wymieniony sprzęt jest wykorzystywany stosownie
do potrzeb we wszystkich wymienionych pracowniach.
Każda z pracowni jest wyposażona w dygestoria i
stoły laboratoryjne z instalacją gazową, wodociągową, kanalizacyjną
i elektryczną.
5. Pomieszczenia pomocnicze:
- Pokój przygotowawczy; wykonuje się tam prace
związane z przygotowaniem się nauczycieli do ćwiczeń
laboratoryjnych oraz pokazów i demonstracji w czasie lekcji.
- Pokój wagowy; tam uczniowie korzystają z
precyzyjnych wag laboratoryjnych.
- Magazyn szkła laboratoryjnego i odczynników
chemicznych.
- Magazyn kwasów.
- Magazyn trucizn i substancji szkodliwych.
KADRA PEDAGOGICZNA
Wydział Chemii i Ochrony
Środowiska Bielskiej Szkoły Przemysłowej posiada wysoko
wykwalifikowaną kadrę nauczycieli gwarantującą odpowiedni poziom
edukacji w dziedzinie szeroko pojętej chemii, ochrony środowiska i
biologii. Wszyscy nauczyciele naszego zespołu posiadają odpowiednie
kwalifikacje (wyższe wykształcenie, przygotowanie pedagogiczne).
Wielu posiada uprawnienia do nauczania więcej niż jednego
przedmiotu. Swoją wiedzę i umiejętności poszerzają na studiach
podyplomowych oraz różnego rodzaju szkoleniach i kursach. Fakt, iż
nauczają nie tylko przedmiotów ogólnokształcących, ale i
specjalistycznych przedmiotów zawodowych w wyżej wymienionych
dziedzinach oraz to, że co roku pod ich kierunkiem uczniowie piszą
prace dyplomowe zmusza do nieustannego samokształcenia i
aktualizacji wiedzy. Pochodną umiejętności naszych nauczycieli i
gwarancją jakości ich pracy, są sukcesy ich uczniów w ogólnopolskich
konkursach na szczeblu centralnym, np. co roku nasi uczniowie
uzyskują główne nagrody i wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie na
Najlepszą Pracę Dyplomową oraz Ogólnopolskim Turnieju Młodych
Mistrzów Techniki - szkoła po raz trzeci otrzymała ogólnopolskie
wyróżnienie za badania na rzecz ochrony środowiska.
W skład zespołu nauczycieli chemii i
ochrony środowiska wchodzi 16 nauczycieli z wyższym wykształceniem i
przygotowaniem pedagogicznym, w tym 7 posiada uprawnienia do
nauczania przedmiotów z dwóch dziedzin, 3 nauczycielami
kontraktowymi, 11 nauczyciele mianowani, a 2 to nauczyciele
dyplomowani.
Planowane kierunki kształcenia w roku szkolnym 2009-2010
1. technikum:
Egzaminy zawodowe
Baza dydaktyczna wydziału i całej szkoły stwarza
możliwość elastycznego reagowania na
potrzeby młodzieży i rynku pracy zarówno jeśli chodzi o profile i
specjalności kształcenia jak i o ofertę dodatkową adresowaną do
licealistów.
Baza którą dysponujemy spełnia warunki konieczne
do tego aby można było przeprowadzać egzaminy zawodowe dla uczniów
szkoły policealnej, to znaczy:
- posiadamy odpowiedni sprzęt;
- właściwe pomieszczenia;
- bezpieczne warunki.
Takiego zaplecza naukowo-dydaktycznego jak
zaplecze Wydziału Chemii i Ochrony Środowiska Bielskiej Szkoły
Przemysłowej nie posiada żadna inna szkoła na terenie Bielska.
Dlatego też może ono być wykorzystane do współpracy z innymi
szkołami których uczniowie mogą skorzystać z naszej oferty
dodatkowej lub też ich nauczyciele mogą zorganizować w ramach
nauczania chemii zajęcia laboratoryjne w którejś z naszych pracowni.
Tego rodzaju współpraca powinna zainteresować przede wszystkim
szkoły które będą prowadzić licea proakademickie o specjalności
biologiczno-chemicznej w których to wielu uczniów z początkiem
drugiej klasy wybierze chemię jako jeden z przedmiotów do
przygotowania na maturę. Szczególnie dotyczy to szkół w których jako
pracownie chemiczne funkcjonują zwykłe sale lekcyjne, co niestety ma
miejsce w większości przypadków.

WYDZIAŁ TEKSTYLNY I ARTYSTYCZNY
BIELSKIEJ SZKOŁY PRZEMYSŁOWEJ

Wydział odzieżowy BSP posiada dobrze rozwiniętą
bazę dydaktyczną, którą stanowią pracownie do nauki przedmiotów
teoretycznych i praktycznych wyposażone w nowoczesny sprzęt
komputerowy, audiowizualny, maszyny odzieżowe i włókiennicze,
oprogramowanie. Wyposażenie pracowni do praktycznej nauki zawodu
umożliwia zapoznanie się z całym cyklem produkcyjnym wytwarzania
odzieży oraz tkanin.
BAZA DYDAKTYCZNA
A. Pracownie do nauki przedmiotów teoretycznych zawodowych i
ich wyposażenie:
a) pracownia komputerowego modelowania odzieży.
- oprogramowanie niemiecki program
komputerowy do konstrukcji i modelowania odzieży "GRAFIS I" i "GRAFIS
II", program do projektowania tkanin "TKANINA CAD'98"
- komputery ( 11 sztuk )
- drukarki ( laserowa, atramentowa, igłowa )
- rzutnik pisma z ekranem ( 1 sztuka )
- skaner ( 1 sztuka )
- podłączenie do sieci Internet
b) pracownia modelowania odzieży i organizacji procesów
produkcyjnych.
- sprzęt audiowizualny umożliwiający
projekcję filmów dydaktycznych oraz programów związanych z modą
- stoły do ręcznego kreślenia konstrukcji w
naturalnych wielkościach
- liczne plansze i gabloty
c) pracownia organizacji procesów produkcyjnych.
- modele maszyn szwalniczych
uniwersalnych i specjalnych
- liczne plansze i gabloty
- foliogramy z zakresu odzieżownictwa
d) pracownia projektowania odzieży.
- manekiny
- plansze i gabloty
- blaty do projektowania
e) pracownia materiałoznawstwa.
- plansze i gabloty
- katalogi z surowcami, półproduktami,
wyrobami włókienniczymi
- przyrządy do badania właściwości użytkowych
nitek, tkanin oraz innych wyrobów włókienniczych
Wszystkie w/w pracownie posiadają liczne pomoce
dydaktyczne w postaci prac dyplomowych stworzonych przez uczniów
naszej szkoły.
PROPONOWANE PROFILE KSZTAŁCENIA
1. Technik Technologii Odzieży
CHARAKTERYSTYKA PROFILU:
Absolwent
tego profilu przyswoi wiedzę i ukształtuje umiejętności ogólno
zawodowe z zakresu szeroko rozumianej branży tekstylnej
niezbędne do dalszego kształcenia w następujących zawodach:
przędzalnictwo, tkactwo, dziewiarstwo, dziewiarstwo,
wykończalnictwo, konserwacja materiałów włókienniczych i odzież,
garbarstwo, krawiectwo, obuwnictwo. Absolwenci są również
przygotowani do działania przedsiębiorczego (mogą podejmować
własną działalność gospodarczą lub pracę w podmiotach
gospodarczych państwowych i prywatnych). Ukształtowane
umiejętności zawodowego zwalają na wielokrotne
przekwalifikowanie się w toku pracy zawodowej (w zależności od
sytuacji gospodarczej i zainteresowań indywidualnych). W
procesie kształcenia wyróżniono następujące bloki tematyczne:
elementy techniki, materiałoznawstwo i metrologia tekstyliów,
technologia tekstyliów, plastyczne projektowanie tekstyliów. Dla
potrzeb osiągania kwalifikacji zawodowych przez absolwentów
omawianego profilu przygotowano programy kształcenia w zawodzie
technika technologii odzieży (komputerowe wspomaganie
przygotowania produkcji odzieży, modelarz odzieży damskiej
damskiej i dziewczęcej, organizator produkcji odzieży,
konstruktor odzieży).

WYDZIAŁ INFORMATYKI I PROCESÓW CYFROWYCH

Projekt:
Dawid Owczarz i Filip Jakubiec 2 TG
Baza dydaktyczna.
Bielska Szkoła Przemysłowa
posiada zaplecze naukowo-dydaktyczne, które stanowią trzy pracownie
komputerowe wyposażone w najnowszy sprzęt komputerowy i
oprogramowanie oraz kadrę odpowiednio wykwalifikowanych nauczycieli.
Pracownie komputerowe podłączone są do sieci INTERNET.
Bielska Szkoła Przemysłowa posiada 4 bardzo dobrze wyposażone
pracownie multimedialnych. Jedna z nich znajdująca się w czytelni jest
do dyspozycji uczniów przez cały czas pracy czytelni tj. od godziny
8.00-18.30 natomiast z trzech pozostałych pracowni uczniowie
korzystają podczas lekcji kółek komputerowych. Wszystkie komputery
mają całodobowy dostęp do sieci Internet.
W
czytelni multimedialnej zlokalizowanej w sali 155 znajdują się 8
stanowisk komputerowych. Każde stanowisko posiada 17 calowy monitor,
nagrywarkę oraz słuchawki i mikrofon. Uczniowie mają do dyspozycji
kolorową drukarkę atramentową ze skanerem. Sala ta została stworzona
na potrzeby uczniów, którzy nie posiadają w domu komputera albo
Internetu. Opiekunem tej pracowni jest pani Regina Wietrzny, natomiast
stanem technicznym komputerów zajmuje się mgr Jakub Binek.
Pracownia multimedialna znajdująca się
w czytelni szkolnej.
W
pracowni multimedialnej w sali 300
jest 16 stanowisk komputerowych. Każde z 16 stanowisk posiada 17
calowy monitor LCD oraz słuchawki i mikrofonem. Oprócz tego wszystkie
stanowiska posiadają nagrywarki. Uczniowie mają dostęp do
drukarki laserowej, oraz 2 skanerów. Opiekunem pracowni multimedialnej
300 jest mgr inż. Mirosław Olszewski.
Sala 301 wyposażona jest w 12 stanowisk multimedialnych,
w tym stanowisko dla nauczyciela. Pracownia posiada 5 drukarek (2
igłowe, 2 atramentowe i 1 laserowa) oraz skaner. Opiekunem pracowni
multimedialnej 300 jest mgr Jacek Rojkowski.
Bielska Szkoła Przemysłowa dysponuje również 2 kamerami:
internetową i filmową oraz aparatem cyfrowym i zwykłym, które są także
wypożyczane uczniom na ich potrzeby.
Wydział posiada zaplecze naukowo- dydaktyczne, które odpowiada wymogom
nowoczesnej edukacji. Dysponujemy pięcioma pracowniami informatycznymi
ze swobodnym dostępem do Internetu. Pracownie dodatkowo wyposażone są
w sprzęt używany w nowoczesnej poligrafii
Kadra
pedagogiczna.
Bielska Szkoła
Przemysłowa posiada odpowiednią kadrę nauczycieli,
która umożliwia realizację programów nauczania na
wysokim poziomie, a także daje możliwość
szkolenia, poszerzenie swojej działalności
edukacyjnej o nowe profile, w kierunkach informatycznych. Bazę tą stanowi grupa nauczycieli z
wyższym wykształceniem i przygotowaniem
pedagogicznym oraz wieloletnim doświadczeniem
wynikającym ze stażu pracy i ukończonymi studiami
podyplomowymi. Na wysoki poziom kadry wpływa
również jej sukcesywne dokształcanie i uzyskiwanie
nowych kwalifikacji, które są niezbędne w
reformowanym systemie oświaty i gospodarce polskiej.
Kierunki kształcenia
1. Technik cyfrowych
procesów graficznych
Zajmuje
się szeroko pojętym
przygotowywaniem materiałów do druku. dobrze poznaje obsługę
programów graficznych w zakresie 2D oraz 3D. takich jak Corel
Draw, Phototoshop, oraz typowych programów do składu
komputerowego.
Z dostarczonych materiałów w
postaci tekstu, wykresów, fotografii, tabel wykonuje za pomocą
sprzętu komputerowego obróbkę materiałów graficznych i tekstu,
korektę kolorów, formatowanie tekstu i grafiki, rozmieszczenie
tekstu i grafiki na arkuszu drukarskim.
Dobiera procesy i ustala parametry
drukowania w różnych technikach drukarskich, zajmuje się
eksploatacją maszyn i urządzeń drukarskich.
Wykonuje min. komputerowe łamanie
tekstu, koryguje kolory w plikach graficznych i dopasowuje
wymiary dostarczonych materiałów w taki sposób, żeby podczas
drukowania uzyskać pożądany efekt
Technik cyfrowych procesów
graficznych jest potrzebny w każdej niemal agencji reklamowej
oraz we wszystkich firmach wydawniczych. Od jego umiejętności
zależy bowiem ostateczny wygląd ulotek, prospektów, gazet,
czasopism kolorowych oraz książek
|
Wydział Informatyki i Procesów Cyfrowych
odpowiedzialny jest za właściwe funkcjonowanie wewnątrz szkoły zespołu środków,
takich jak komputery, sieci komputerowe i ich oprogramowania, jak również inne
technologie, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją.
Troską wydziału jest praktyczne stosowanie
technologii informacyjnej w nauczaniu innych przedmiotów, które w znacznym
stopniu rozszerza możliwości i rozwija umiejętności uczniów w zakresie: uczenia
się a mianowicie:
1. wzbogaca sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności, ułatwia rozwiązywanie
problemów i podejmowanie decyzji oraz integruje doświadczenia i różne elementy
wiedzy; myślenia
2. wspomaga rozumienie złożoności zjawisk oraz umożliwia ich całościowe
postrzeganie, a także wspomaga pracę twórczą.
3. pomaga w poszukiwaniu, porządkowaniu i wykorzystywaniu informacji
pochodzących z różnych źródeł; działania
4. ułatwia posługiwanie się wieloma technikami i narzędziami pracy; może
przyczyniać się do kształtowania postawy elastycznej i uwzględniającej zmiany,
co wiąże się z gotowością do ciągłego uczenia się; komunikowania się
5. dostarcza środków do komunikowania się, uczy porozumiewania się oraz
sprzyja kontaktom międzyludzkim bez barier i uprzedzeń;
Rok szkolny 2011/2012 to
drugi rok kształcenia w nowym zawodzie Technik Cyfrowych Procesów
Graficznych. W tym roku w naszym wydziale pobierała naukę młodzież ucząca
się w dwóch klasach pierwszych: 1 TG i 1 EG. Oznacza to coraz większe
zainteresowanie tym zawodem.
Oto, co na temat szkoły mają do powiedzenia
uczniowie klasy 2 TG, którzy zapoczątkowali pobieranie nauki na nowym kierunku w
zeszłym roku:
Jesteśmy pierwszym rocznikiem profilu Technik
Cyfrowych Procesów Graficznych. Głównie zajmujemy się projektowaniem graficznym
i przygotowaniem publikacji do druku i procesów związanych z poligrafią. Uczymy
się w dwóch pracowniach komputerowych, które są wspaniale przygotowane do
naszych potrzeb. Trudno mówić o perfekcyjnym projektowaniu bez znajomości
nowoczesnych programów. Do obróbki grafiki bitmapowej, używamy najlepszego
naszym zdaniem, program Adobe Photoshop. Grafika wektorowa wymaga innej
filozofii podczas projektowania. Tu pomocny jest przyjazny i intuicyjny program
Corel Draw.
Dzięki wspaniałym nauczycielom, którzy
świetnie uczą nas na naszym kierunku spełniamy nasze marzenia związane z
przyszłością. Nasza klasa liczy 20 osób. To młodzi, utalentowani ludzie, którzy
idealnie spełniają się w tym profilu. Każdy z nas uwielbia zajmować się reklamą
i robi to z dużym zaangażowaniem. Mamy świetne pomysły, które zaskakują nie
tylko nauczycieli, ale także kolegów z innych klas.
Opracowały: Sylwia Rosner, Vanessa Lewandowska.

Projekty graficzne eksponowane były w szkole
podczas wystaw, wywołując ogromne zainteresowanie wśród młodzieży, grona
pedagogicznego i rodziców, odwiedzających szkołę przy okazji, tak lubianych
przez wszystkich, wywiadówek.
Ogromne zaangażowanie uczniów 2 TG mogliśmy
obserwować podczas Dni Otwartych, zorganizowanych dla gimnazjalistów. Młodym
ludziom, przyszłym uczniom naszej szkoły, wiele radości dostarczyło własnoręczne
wykonanie papieru czerpanego, które nasi uczniowie wykonywali w ramach
przedmiotu materiałoznawstwo, a obserwacje mikroskopowe wyrobów poligraficznych,
przygotowane przez mgr Jacka Rojkowskiego, wprawiły w zdumienie niejednego
gimnazjalistę.
Imprezy w szkole dokumentowane są fotograficznie
przez uczniów. Dzięki temu, mają oni okazję szlifować umiejętności
fotografowania. Niezastąpiona w tym zakresie jest Justyna Adamus, która
uczęszcza na Koło Fotograficzne, a jej prace eksponowane były podczas IV Foto
Art Festiwalu.
Doświadczenie w przygotowaniu publikacji do
druku zaowocowało opracowaniem graficznym, składem i wydawaniem gazetki
uczniowskiej Byle do dzwonka.

Uczniowie
2 TG znakomicie realizują swoje pasje w szkole i poza nią. Warto tu wspomnieć
o Krystynie Grzelak (zawsze w czapce), która organizuje imprezy sportowe na
terenie Śląska, a ostatnio w Bielsku-Białej z zapałem przygotowała „Strefę
Extreme” podczas imprezy „Pozor”, gdzie w temperaturze powietrza 28°C, zbudowała
z dwoma osobami skocznię dla snowbordzistów, zużywając 18 ton śniegu i 40 kg
soli.
Fotograficzne umiejętności uczniowie doskonalili
podczas pleneru zorganizo-wanego przez mgr inż. Mirosława Olszewskiego i mgr
Jacka Rojkowskiego. Pogoda dopisała, a młodzież gromadziła materiał
ikonograficzny do swoich projektów. Efektem tego pleneru jest min. Okładka
tegorocznego wydania Rocznika, który zaprojektował Tomasz Wasila
z 2 TG.
W ramach zajęć uczniowie cyfrowych procesów
poznają od podstaw wszystkie elementy produkcji poligraficznej. Pismo jest
podstawowy środkiem do przekazywania myśli, ale może stać się jednocześnie
środkiem wyrazu artystycznego. Nasi graficy projektowali własny krój pisma,
opracowywali własne inicjały (z użyciem własnego kroju pisma), logo, również
przestrzenne, wizytówkę, papier firmowy, ulotki reklamowe, plakaty, również te o
wydarzeniach w szkole. Projektowali logo szkoły, z własnej inicjatywy
zaproponowali stworzenie emblematów poszczególnych wydziałów.

Ale pismo to nie wszystko, wszak obraz mówi
więcej niż tysiąc słów. Dlatego obróbce obrazu uczniowie poświęcają wiele godzin
w pracowniach komputerowych. Grafika wektorowa, łączenie elementów pisma i
ilustracji, efekty specjalne, przetwarzanie obrazu cyfrowego nie stanowi dla
naszych uczniów problemu. Najzdolniejsi już mogliby podjąć pracę w zawodzie
grafika.
Zdjęcia z
pleneru fotograficznego.
Opracowali: mgr inż. Mirosław Olszewski, mgr
Jacek Rojkowski
Koło Fotograficzne
Wdrożenie
nowego kierunku kształcenia Technik Cyfrowych Procesów Graficznych w ubiegłym
roku szkolnym spowodowało zainteresowanie technikami cyfrowego rejestrowania i
przetwarzania obrazu. W związku z tym zainteresowaniem zostało uruchomione
szkolne koło fotograficzne.
Dedykowane jest ono głównie uczniom wspomnianego wyżej kierunku, w myśl
powiedzenia: „jeśli chcesz dobre zdjęcie do swojego projektu, najlepiej zrób je
sam”, ale oczywiście zachęcamy młodzież innych kierunków do udziału w tych
zajęciach.
Na zajęciach uczniowie poznają zaawansowane techniki fotografowania,
z zastosowaniem lamp studyjnych, światłomierzy do pomiaru światła błyskowego,
dodatkowych akcesoriów poszerzających zakres zastosowania lustrzanek cyfrowych.
Ale w zajęciach mogą również brać udział posiadacze aparatów kompaktowych. To
nie aparat robi dobre zdjęcie, to bystre oko fotografa musi najpierw dostrzec
wartościowy fragment otaczającej go rzeczywistości, a dopiero potem wycelować
w ten fragment obiektyw i wykonać zdjęcie.
Zajęcia
prowadzone są w pracowni komputerowej 301, gdzie możemy natychmiast omawiać i
analizować wykonane fotografie, oglądając je w powiększeniu dzięki projektorowi
multimedialnemu. Ten projektor, wykorzystujemy twórczo do naszych fotografii,
eksperymentując ze światłem, z projekcją różnobarwnych faktur na fotografowane
osoby, czy starając się
zamrozić ruch czyniąc
obrazy mniej realne, tajemnicze po prostu ciekawe.
Uczestnicy warsztatów chętnie dokumentują wydarzenia w szkole, doskonaląc w ten
sposób warsztat reporterski, ilustrując wydawaną w szkole uczniowską gazetę
„Byle do dzwonka”. Bardzo aktywna w tym zakresie jest Justyna Adamus,
uczennica klasy 2TG, której prace fotograficzne zakwalifikowały się do zbiorowej
wystawy FotoOpen, towarzyszącej czwartej edycji międzynarodowego
przeglądu fotografii polskiej i światowej Foto Art Festival 2011.
Gratulujemy.
Opracował: mgr Jacek Rojkowsk

|