Wydziały


WYDZIAŁ CHEMII I OCHRONY ŚRODOWISKA BIELSKIEJ SZKOŁY PRZEMYSŁOWEJ


    Wydział Chemii i Ochrony Środowiska BSP po wprowadzeniu w życie reformy szkolnictwa ponadgimnazjalnego jest w stanie zapewnić rzetelną edukację na wysokim poziomie w ramach technikoum o specjalności technik anality i ochrona środowiska, w ramach liceum profilowanego o profilach: chemiczne badania środowiska, i kształtowanie środowiska oraz w szkole policealnej o tych samuch profilach.

BAZA DYDAKTYCZNA WYDZIAŁU.

    ZAPLECZE NAUKOWO-DYDAKTYCZNE.

    Wydział Chemii i Ochrony Środowiska Bielskiej Szkoły Przemysłowej posiada zaplecze naukowo-dydaktyczne zapewniające sprostanie wymogom nowoczesnej edukacji w dziedzinie chemii, biologii i ochrony środowiska. Posiadamy sale wykładowe, klasopracownie oraz pracownie i laboratoria, w których młodzież może zdobywać ogólną wiedzę z powyższych dziedzin, wykonywać samodzielnie ćwiczenia, rozwijać własne zainteresowania, jak i kształcić się w wybranych przez siebie profilach kształcenia.
Na wyposażenie Wydziału składają się:

    1.Dwie sale wykładowe wyposażone w odpowiednie podstawowe środki dydaktyczne (np. rzutniki pisma, magnetowid, plansze, itp.), w tym jedną przystosowaną do prowadzenia demonstracji i pokazów dopełniających treści prowadzonych lekcji (dygestorium oraz stół do demonstracji z instalacją gazową, elektryczną, wodociągową, i kanalizacyjną); które w połączeniu z bogatym wyposażeniem Wydziału w odpowiedni sprzęt stanowią doskonałe narzędzie pracy nauczyciela.

   2. Klasopracownia ekologii i ochrony środowiska. (również wyposażona w odpowiedni sprzęt i pomoce dydaktyczne).

    3. Klasopracownia hydrauliki, wodociągów i kanalizacji.

    4. Pięć pracowni laboratoryjnych , w których można prowadzić lekcje z podziałem na grupy, zajęcia pozalekcyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne w klasach liceum profilowanego. Są to pracownie:

  •    Analizy instrumentalnej.
  •    Ochrony środowiska. 
  •    Analizy jakościowej i techniki laboratoryjnej.
  •    Analizy ilościowej i technicznej.
  •    Preparatyki chemicznej.

    Na wyposażenie pracowni składają się między innymi: mikroskopy, spektrofotometry, fotometr płomieniowy, konduktometry, tlenomierz, jonometry, pehametry i potencjometry, elektrolizery, polarymetry, refraktometry, przyrządy do pomiaru hałasu i drgań, piece sylitowe i muflowe, wagi laboratoryjne analityczne i techniczne, suszarki laboratoryjne i cieplarki, destylatory i inny sprzęt pomocniczy , jak np. komputery z drukarkami, termostaty, mieszadła magnetyczne, lampy UV, elektryczne czasze grzejne, różne elektrody i czujniki, specjalistyczne ,i podstawowe szkło laboratoryjne, podstawowy sprzęt laboratoryjny, itp. Wymieniony sprzęt jest wykorzystywany stosownie do potrzeb we wszystkich wymienionych pracowniach.
    Każda z pracowni jest wyposażona w dygestoria i stoły laboratoryjne z instalacją gazową, wodociągową, kanalizacyjną i elektryczną.

    5. Pomieszczenia pomocnicze:

  •    Pokój przygotowawczy; wykonuje się tam prace związane z przygotowaniem się nauczycieli do ćwiczeń laboratoryjnych oraz pokazów i demonstracji w czasie lekcji.
  •    Pokój wagowy; tam uczniowie korzystają z precyzyjnych wag laboratoryjnych.
  •    Magazyn szkła laboratoryjnego i odczynników chemicznych.
  •    Magazyn kwasów.
  •    Magazyn trucizn i substancji szkodliwych.

KADRA PEDAGOGICZNA

    Wydział Chemii i Ochrony Środowiska Bielskiej Szkoły Przemysłowej posiada wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycieli gwarantującą odpowiedni poziom edukacji w dziedzinie szeroko pojętej chemii, ochrony środowiska i biologii. Wszyscy nauczyciele naszego zespołu posiadają odpowiednie kwalifikacje (wyższe wykształcenie, przygotowanie pedagogiczne). Wielu posiada uprawnienia do nauczania więcej niż jednego przedmiotu. Swoją wiedzę i umiejętności poszerzają na studiach podyplomowych oraz różnego rodzaju szkoleniach i kursach. Fakt, iż nauczają nie tylko przedmiotów ogólnokształcących, ale i specjalistycznych przedmiotów zawodowych w wyżej wymienionych dziedzinach oraz to, że co roku pod ich kierunkiem uczniowie piszą prace dyplomowe zmusza do nieustannego samokształcenia i aktualizacji wiedzy. Pochodną umiejętności naszych nauczycieli i gwarancją jakości ich pracy, są sukcesy ich uczniów w ogólnopolskich konkursach na szczeblu centralnym, np. co roku nasi uczniowie uzyskują główne nagrody i wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepszą Pracę Dyplomową oraz Ogólnopolskim Turnieju Młodych Mistrzów Techniki - szkoła po raz trzeci otrzymała ogólnopolskie wyróżnienie za badania na rzecz ochrony środowiska.
     W skład zespołu nauczycieli chemii i ochrony środowiska wchodzi 16 nauczycieli z wyższym wykształceniem i przygotowaniem pedagogicznym, w tym 7 posiada uprawnienia do nauczania przedmiotów z dwóch dziedzin, 3 nauczycielami kontraktowymi, 11 nauczyciele mianowani, a 2 to nauczyciele dyplomowani.


Planowane kierunki kształcenia w roku szkolnym 2009-2010

    1. technikum:

  • technik analityk

  • technik ochrony środowiska

   

 Egzaminy zawodowe

    Baza dydaktyczna wydziału i całej szkoły stwarza możliwość elastycznego reagowania na potrzeby młodzieży i rynku pracy zarówno jeśli chodzi o profile i specjalności kształcenia jak i o ofertę dodatkową adresowaną do licealistów.
    Baza którą dysponujemy spełnia warunki konieczne do tego aby można było przeprowadzać egzaminy zawodowe dla uczniów szkoły policealnej, to znaczy:
    - posiadamy odpowiedni sprzęt;
    - właściwe pomieszczenia;
    - bezpieczne warunki.
    Takiego zaplecza naukowo-dydaktycznego jak zaplecze Wydziału Chemii i Ochrony Środowiska Bielskiej Szkoły Przemysłowej nie posiada żadna inna szkoła na terenie Bielska. Dlatego też może ono być wykorzystane do współpracy z innymi szkołami których uczniowie mogą skorzystać z naszej oferty dodatkowej lub też ich nauczyciele mogą zorganizować w ramach nauczania chemii zajęcia laboratoryjne w którejś z naszych pracowni. Tego rodzaju współpraca powinna zainteresować przede wszystkim szkoły które będą prowadzić licea proakademickie o specjalności biologiczno-chemicznej w których to wielu uczniów z początkiem drugiej klasy wybierze chemię jako jeden z przedmiotów do przygotowania na maturę. Szczególnie dotyczy to szkół w których jako pracownie chemiczne funkcjonują zwykłe sale lekcyjne, co niestety ma miejsce w większości przypadków. 

 


WYDZIAŁ TEKSTYLNY I ARTYSTYCZNY BIELSKIEJ SZKOŁY PRZEMYSŁOWEJ


    Wydział odzieżowy BSP posiada dobrze rozwiniętą bazę dydaktyczną, którą stanowią pracownie do nauki przedmiotów teoretycznych i praktycznych wyposażone w nowoczesny sprzęt komputerowy, audiowizualny, maszyny odzieżowe i włókiennicze, oprogramowanie. Wyposażenie pracowni do praktycznej nauki zawodu umożliwia zapoznanie się z całym cyklem produkcyjnym wytwarzania odzieży oraz tkanin.

BAZA DYDAKTYCZNA

A. Pracownie do nauki przedmiotów teoretycznych zawodowych i ich wyposażenie:

a) pracownia komputerowego modelowania odzieży.
   
- oprogramowanie niemiecki program komputerowy do konstrukcji i modelowania odzieży "GRAFIS I" i "GRAFIS II", program do projektowania tkanin "TKANINA CAD'98"
    - komputery ( 11 sztuk )
    - drukarki ( laserowa, atramentowa, igłowa )
    - rzutnik pisma z ekranem ( 1 sztuka )
    - skaner ( 1 sztuka )
    - podłączenie do sieci Internet
b) pracownia modelowania odzieży i organizacji procesów produkcyjnych. 
    - sprzęt audiowizualny umożliwiający projekcję filmów dydaktycznych oraz programów związanych z modą
    - stoły do ręcznego kreślenia konstrukcji w naturalnych wielkościach
    - liczne plansze i gabloty
c) pracownia organizacji procesów produkcyjnych.
   
- modele maszyn szwalniczych uniwersalnych i specjalnych 
    - liczne plansze i gabloty
    - foliogramy z zakresu odzieżownictwa
d) pracownia projektowania odzieży.
    - manekiny
    - plansze i gabloty 
    - blaty do projektowania 
e) pracownia materiałoznawstwa.
    - plansze i gabloty
    - katalogi z surowcami, półproduktami, wyrobami włókienniczymi
    - przyrządy do badania właściwości użytkowych nitek, tkanin oraz innych wyrobów włókienniczych
 

Wszystkie w/w pracownie posiadają liczne pomoce dydaktyczne w postaci prac dyplomowych stworzonych przez uczniów naszej szkoły.

PROPONOWANE PROFILE KSZTAŁCENIA

1. Technik Technologii Odzieży

CHARAKTERYSTYKA PROFILU:

Absolwent tego profilu przyswoi wiedzę i ukształtuje umiejętności ogólno zawodowe z  zakresu szeroko rozumianej branży tekstylnej niezbędne do dalszego kształcenia w następujących zawodach: przędzalnictwo, tkactwo, dziewiarstwo, dziewiarstwo, wykończalnictwo, konserwacja materiałów włókienniczych i odzież, garbarstwo, krawiectwo, obuwnictwo. Absolwenci są również przygotowani do działania przedsiębiorczego (mogą podejmować własną działalność gospodarczą lub pracę w podmiotach gospodarczych państwowych i prywatnych). Ukształtowane umiejętności zawodowego zwalają na wielokrotne przekwalifikowanie się w toku pracy zawodowej (w zależności od sytuacji gospodarczej i zainteresowań indywidualnych). W procesie kształcenia wyróżniono następujące bloki tematyczne: elementy techniki, materiałoznawstwo i metrologia tekstyliów, technologia tekstyliów, plastyczne projektowanie tekstyliów. Dla potrzeb osiągania kwalifikacji zawodowych przez absolwentów omawianego profilu przygotowano programy kształcenia w zawodzie technika technologii odzieży (komputerowe wspomaganie przygotowania produkcji odzieży, modelarz odzieży damskiej damskiej i dziewczęcej, organizator produkcji odzieży, konstruktor odzieży).

 

 

 



WYDZIAŁ INFORMATYKI I PROCESÓW CYFROWYCH

Projekt: Dawid Owczarz i Filip Jakubiec 2 TG

Baza dydaktyczna.

    Bielska Szkoła Przemysłowa posiada zaplecze naukowo-dydaktyczne, które stanowią trzy pracownie komputerowe wyposażone w najnowszy sprzęt komputerowy i oprogramowanie oraz kadrę odpowiednio wykwalifikowanych nauczycieli. Pracownie komputerowe podłączone są do  sieci INTERNET. 

Bielska Szkoła Przemysłowa posiada 4 bardzo dobrze wyposażone pracownie multimedialnych. Jedna z nich znajdująca się w czytelni jest do dyspozycji uczniów przez cały czas pracy czytelni tj. od godziny 8.00-18.30 natomiast z trzech pozostałych pracowni uczniowie korzystają podczas lekcji kółek komputerowych. Wszystkie komputery mają całodobowy dostęp do sieci Internet.

            W czytelni multimedialnej zlokalizowanej w sali 155 znajdują się 8 stanowisk komputerowych. Każde stanowisko posiada 17 calowy monitor, nagrywarkę oraz słuchawki i mikrofon. Uczniowie mają do dyspozycji kolorową drukarkę atramentową ze skanerem. Sala ta została stworzona na potrzeby uczniów, którzy nie posiadają w domu komputera albo Internetu. Opiekunem tej pracowni jest pani Regina Wietrzny, natomiast stanem technicznym komputerów zajmuje się mgr Jakub Binek.

 
     

Pracownia multimedialna znajdująca się w czytelni szkolnej.

 W  pracowni multimedialnej w sali 300 jest 16 stanowisk komputerowych. Każde z 16 stanowisk posiada 17 calowy monitor LCD oraz słuchawki i mikrofonem. Oprócz tego wszystkie stanowiska  posiadają nagrywarki. Uczniowie mają dostęp do drukarki laserowej, oraz 2 skanerów. Opiekunem pracowni multimedialnej 300 jest mgr inż. Mirosław Olszewski.

 
     
 

   Sala 301 wyposażona jest w 12 stanowisk multimedialnych, w tym stanowisko dla nauczyciela. Pracownia posiada 5 drukarek (2 igłowe, 2 atramentowe i 1 laserowa) oraz skaner. Opiekunem pracowni multimedialnej 300 jest mgr  Jacek Rojkowski.

 

                               

            Bielska Szkoła Przemysłowa dysponuje również 2 kamerami: internetową i filmową oraz aparatem cyfrowym i zwykłym, które są także wypożyczane uczniom na ich potrzeby.

            Wydział posiada zaplecze naukowo- dydaktyczne, które odpowiada wymogom nowoczesnej edukacji. Dysponujemy pięcioma pracowniami informatycznymi ze swobodnym dostępem do Internetu. Pracownie dodatkowo wyposażone są w sprzęt używany w nowoczesnej poligrafii

Kadra pedagogiczna.

    Bielska Szkoła Przemysłowa posiada odpowiednią kadrę nauczycieli, która umożliwia realizację programów nauczania na wysokim poziomie, a także daje możliwość szkolenia, poszerzenie swojej działalności edukacyjnej o nowe profile, w kierunkach informatycznych. Bazę tą stanowi grupa nauczycieli z wyższym wykształceniem i przygotowaniem pedagogicznym oraz wieloletnim doświadczeniem wynikającym ze stażu pracy i ukończonymi studiami podyplomowymi. Na wysoki poziom kadry wpływa również jej sukcesywne dokształcanie i uzyskiwanie nowych kwalifikacji, które są niezbędne w reformowanym systemie oświaty i gospodarce polskiej.

Kierunki kształcenia 

1. Technik cyfrowych procesów graficznych

 

Zajmuje się szeroko pojętym przygotowywaniem materiałów do druku. dobrze poznaje obsługę programów graficznych w zakresie 2D oraz 3D. takich jak Corel Draw, Phototoshop, oraz typowych programów do składu komputerowego.

Z dostarczonych materiałów w postaci tekstu, wykresów, fotografii, tabel wykonuje za pomocą sprzętu komputerowego obróbkę materiałów graficznych i tekstu, korektę kolorów, formatowanie tekstu i grafiki, rozmieszczenie tekstu i grafiki na arkuszu drukarskim.

Dobiera procesy i ustala parametry drukowania w różnych technikach drukarskich, zajmuje się eksploatacją maszyn i urządzeń drukarskich. Wykonuje min. komputerowe łamanie tekstu, koryguje kolory w plikach graficznych i dopasowuje wymiary dostarczonych materiałów w taki sposób, żeby podczas drukowania uzyskać pożądany efekt

Technik cyfrowych procesów graficznych jest potrzebny w każdej niemal agencji reklamowej oraz we wszystkich firmach wydawniczych. Od jego umiejętności zależy bowiem ostateczny wygląd ulotek, prospektów, gazet, czasopism kolorowych oraz książek

 

Wydział Informatyki i Procesów Cyfrowych odpowiedzialny jest za właściwe funkcjonowanie wewnątrz szkoły zespołu środków, takich jak komputery, sieci komputerowe i ich oprogramowania, jak również inne technologie, które służą wszechstronnemu posługiwaniu się informacją.

Troską wydziału jest praktyczne stosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu innych przedmiotów, które w znacznym stopniu rozszerza możliwości i rozwija umiejętności uczniów w zakresie: uczenia się a mianowicie:

1.       wzbogaca sposoby zdobywania wiedzy i umiejętności, ułatwia rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji oraz integruje doświadczenia i różne elementy wiedzy; myślenia

2.       wspomaga rozumienie złożoności zjawisk oraz umożliwia ich całościowe postrzeganie, a także wspomaga pracę twórczą.

3.       pomaga w poszukiwaniu, porządkowaniu i wykorzystywaniu informacji pochodzących z różnych źródeł; działania

4.       ułatwia posługiwanie się wieloma technikami i narzędziami pracy; może przyczyniać się do kształtowania postawy elastycznej i uwzględniającej zmiany, co wiąże się z gotowością do ciągłego uczenia się; komunikowania się

5.       dostarcza środków do komunikowania się, uczy porozumiewania się oraz sprzyja kontaktom międzyludzkim bez barier i uprzedzeń;

 

Rok szkolny 2011/2012 to drugi rok kształcenia w nowym zawodzie Technik Cyfrowych Procesów Graficznych. W tym roku w naszym wydziale pobierała naukę młodzież ucząca się w dwóch klasach pierwszych: 1 TG i 1 EG. Oznacza to coraz większe zainteresowanie tym zawodem.

 

Oto, co na temat szkoły mają do powiedzenia uczniowie klasy 2 TG, którzy zapoczątkowali pobieranie nauki na nowym kierunku w zeszłym roku:
 

Jesteśmy pierwszym rocznikiem profilu Technik Cyfrowych Procesów Graficznych. Głównie zajmujemy się projektowaniem graficznym i przygotowaniem publikacji do druku i procesów związanych z poligrafią. Uczymy się w dwóch pracowniach komputerowych, które są wspaniale przygotowane do naszych potrzeb. Trudno mówić o perfekcyjnym projektowaniu bez znajomości nowoczesnych programów. Do obróbki grafiki bitmapowej, używamy najlepszego naszym zdaniem,  program Adobe Photoshop. Grafika wektorowa wymaga innej filozofii podczas projektowania. Tu pomocny jest przyjazny i intuicyjny program Corel Draw.

Dzięki wspaniałym nauczycielom, którzy świetnie uczą nas na naszym kierunku spełniamy nasze marzenia związane z przyszłością. Nasza klasa liczy 20 osób. To młodzi, utalentowani ludzie, którzy idealnie spełniają się w tym profilu. Każdy z nas uwielbia zajmować się reklamą i robi to z dużym zaangażowaniem. Mamy świetne pomysły, które zaskakują nie tylko nauczycieli, ale także kolegów z innych klas.

Opracowały: Sylwia Rosner, Vanessa Lewandowska.

 

 

 

Projekty graficzne eksponowane były w szkole podczas wystaw, wywołując ogromne zainteresowanie wśród młodzieży, grona pedagogicznego i rodziców, odwiedzających szkołę przy okazji, tak lubianych przez wszystkich, wywiadówek.

Ogromne zaangażowanie uczniów 2 TG mogliśmy obserwować podczas Dni Otwartych, zorganizowanych dla gimnazjalistów. Młodym ludziom, przyszłym uczniom naszej szkoły, wiele radości dostarczyło własnoręczne wykonanie papieru czerpanego, które nasi uczniowie wykonywali w ramach przedmiotu materiałoznawstwo, a obserwacje mikroskopowe wyrobów poligraficznych, przygotowane przez mgr Jacka Rojkowskiego, wprawiły w zdumienie niejednego gimnazjalistę.

Imprezy w szkole dokumentowane są fotograficznie przez uczniów. Dzięki temu, mają oni okazję szlifować umiejętności fotografowania. Niezastąpiona w tym zakresie jest Justyna Adamus, która uczęszcza na Koło Fotograficzne, a jej prace eksponowane były podczas IV Foto Art Festiwalu.

Doświadczenie w przygotowaniu publikacji do druku zaowocowało opracowaniem graficznym, składem i wydawaniem gazetki uczniowskiej Byle do dzwonka.

 

 

Uczniowie 2 TG znakomicie realizują swoje pasje w szkole i poza nią. Warto tu wspomnieć o Krystynie Grzelak (zawsze w czapce), która organizuje imprezy sportowe na terenie Śląska, a ostatnio w Bielsku-Białej z zapałem przygotowała „Strefę Extreme” podczas imprezy „Pozor”, gdzie w temperaturze powietrza 28°C, zbudowała z dwoma osobami skocznię dla snowbordzistów, zużywając 18 ton śniegu i 40 kg soli.

 

 

 

Fotograficzne umiejętności uczniowie doskonalili podczas pleneru zorganizo-wanego przez mgr inż. Mirosława Olszewskiego i mgr Jacka Rojkowskiego. Pogoda dopisała, a młodzież gromadziła materiał ikonograficzny do swoich projektów. Efektem tego pleneru jest min. Okładka tegorocznego wydania Rocznika, który zaprojektował  Tomasz Wasila z 2 TG.

 

Beata Zoń 2 TG

  Ilona Wrona 2 TG
     
     

   W ramach zajęć uczniowie cyfrowych procesów poznają od podstaw wszystkie elementy produkcji poligraficznej. Pismo jest podstawowy środkiem do przekazywania myśli, ale może stać się jednocześnie środkiem wyrazu artystycznego. Nasi graficy projektowali własny krój pisma, opracowywali własne inicjały (z użyciem własnego kroju pisma), logo, również przestrzenne, wizytówkę, papier firmowy, ulotki reklamowe, plakaty, również te o wydarzeniach w szkole. Projektowali logo szkoły, z własnej inicjatywy zaproponowali stworzenie emblematów poszczególnych wydziałów.

 

                                                           

 

Ale pismo to nie wszystko, wszak obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Dlatego obróbce obrazu uczniowie poświęcają wiele godzin w pracowniach komputerowych. Grafika wektorowa, łączenie elementów pisma i ilustracji, efekty specjalne, przetwarzanie obrazu cyfrowego nie stanowi dla naszych uczniów problemu. Najzdolniejsi już mogliby podjąć pracę w zawodzie grafika.

 

 

Zdjęcia z pleneru fotograficznego.

 

 

Opracowali: mgr inż. Mirosław Olszewski, mgr Jacek Rojkowski

 

 Koło Fotograficzne

 

Wdrożenie nowego kierunku kształcenia Technik Cyfrowych Procesów Graficznych w ubiegłym roku szkolnym spowodowało zainteresowanie technikami cyfrowego rejestrowania i przetwarzania obrazu. W związku z tym zainteresowaniem zostało uruchomione szkolne koło fotograficzne.

Dedykowane jest ono głównie uczniom wspomnianego wyżej kierunku, w myśl powiedzenia: „jeśli chcesz dobre zdjęcie do swojego projektu, najlepiej zrób je sam”, ale oczywiście zachęcamy młodzież innych kierunków do udziału w tych zajęciach.

 

Na zajęciach uczniowie poznają zaawansowane techniki fotografowania, z zastosowaniem lamp studyjnych, światłomierzy do pomiaru światła błyskowego, dodatkowych akcesoriów poszerzających zakres zastosowania lustrzanek cyfrowych. Ale w zajęciach mogą również brać udział posiadacze aparatów kompaktowych. To nie aparat robi dobre zdjęcie, to bystre oko fotografa musi najpierw dostrzec wartościowy fragment otaczającej go rzeczywistości, a dopiero potem wycelować w ten fragment obiektyw i wykonać zdjęcie.

Zajęcia prowadzone są w pracowni komputerowej 301, gdzie  możemy natychmiast omawiać i analizować wykonane fotografie, oglądając je w powiększeniu dzięki projektorowi multimedialnemu. Ten projektor, wykorzystujemy twórczo do naszych fotografii, eksperymentując ze światłem, z projekcją różnobarwnych faktur na fotografowane osoby, czy starając się

zamrozić ruch czyniąc obrazy mniej realne, tajemnicze po prostu ciekawe.

Uczestnicy warsztatów chętnie dokumentują wydarzenia w szkole, doskonaląc w ten sposób warsztat reporterski, ilustrując wydawaną w szkole uczniowską gazetę „Byle do dzwonka”. Bardzo aktywna w tym zakresie jest Justyna Adamus, uczennica klasy 2TG, której prace fotograficzne zakwalifikowały się do zbiorowej wystawy FotoOpen, towarzyszącej czwartej edycji międzynarodowego przeglądu fotografii polskiej i światowej Foto Art Festival 2011. Gratulujemy.

Opracował: mgr Jacek Rojkowsk