Wycieczka do Warszawy

29 października odbyła się dwudniowa wycieczka naukowa do Warszawy. Chętnie wzięli w niej udział uczniowie różnych klas BSP, a kierownikiem wycieczki była pani profesor  Magdalena Kasztalska.

Pierwsze zawitaliśmy do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Przewodnik oprowadził nas po pięknie urządzonych komnatach. Podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się ciekawostek o historii pałacu, historii samego Jana III Sobieskiego oraz rodziny królewskiej. Przewodnik pozwolił nam się poczuć jak goście króla J.Sobieskiego. Wyjaśniał wszystkie nasze wątpliwości oraz odpowiadał na pytania, które rodziły się w naszych głowach podczas zwiedzania.

Po przerwie obiadowej wybraliśmy się na spacer po Starym Mieście. Wykwalifikowany przewodnik pokazał nam najbardziej atrakcyjne części stolicy. Oprowadził nas po rynku miasta wybrukowanymi kostką turystycznymi uliczkami. Można powiedzieć, że zabrał nas w podróż do historycznej Warszawy, przeplatając ciekawostki z czasów II wojny światowej z czasami, gdy Warszawa była budowana po raz pierwszy. O godzinie 17.00  mieliśmy nawet okazję zobaczyć zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

Zwiedzanie zakończyliśmy spacerem po centrum miasta wieczorową porą. Skierowaliśmy się prosto do hotelu, w którym czekał na nas ciepły i smaczny posiłek.

Następnego dnia z samego rana spotkaliśmy się na pysznym śniadaniu. Najedzeni i gotowi do zwiedzania wybraliśmy się prosto na Cmentarz Powązkowski w Warszawie.  Z racji zbliżającego się Święta Zmarłych mieliśmy okazję ,poczuć jego klimat podczas zwiedzania. Odwiedziliśmy groby znanych osób takich jak Władysław Reymont czy rodzice Fryderyka Chopina. Prosto z cmentarza udaliśmy się do ostatniego punktu wycieczki -  Muzeum Historii Żydów Polskich.  Tam wyposażeni w słuchawki wybraliśmy się w podróż przez wiele wieków, począwszy od pierwszych przybyszów żydowskich do Polski aż do dnia dzisiejszego. Przeprowadzeni zostaliśmy przez wszystkie lata historii oraz cierpień ,jakie naród żydowski przeżył zwłaszcza podczas wojny.

Z muzeum skierowaliśmy się prosto do Bielska-Białej. Z wycieczki wróciliśmy bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia, oraz wdzięczni pani  profesor Kasztalskiej za zorganizowanie tak interesującej wycieczki